Jak bojovat prostřednictvím správné skladby jídla s podzimními depresemi, špatnou náladou a zdravotními problémy?

Vložil | 18 9, 2017 | Žádné komentáře | ZDRAVÁ VÝŽIVA A RECEPTY

 

Podzim se nezadržitelně blíží, letos přichází nepříznivé počasí možná o trochu dříve! Procházky v barevném listí a úklid zahrady jsou sice skvělé kratochvíle, ale čekají nás i méně příjemné záležitosti.

Do práce i z práce začínáme chodit za tmy, často prší, oblékáme kabáty a svetry, slunce vídáme jen sporadicky. K tomu všemu ještě změna na zimní čas! To vše má vliv na naši náladu. Co můžeme udělat, abychom nepodlehli podzimním splínům?

Dollarphotoclub_85059232Základem všeho je jídlo! Nejenom láska prochází žaludkem, dobrá nálada a celková pohoda především. V podzimním a zimním období potřebujeme tělo „nakopnout“ dvojnásob. „Vybírejte potraviny bohaté na hořčík, ten dodá tělu potřebnou energii a uvolňuje napjaté svaly. Vitamín C a B působí také jako životabudič a dopolední kávu nahraďte zeleným čajem. Dbejte na pravidelné stravování a jezte v menších porcích alespoň pětkrát denně,“ doporučuje Blanka Szabó, odbornice na správné stravování, PestryJidelnicek.cz. Co tedy zařadit do pravidelného jídelníčku, abychom se vyvarovali podzimním depresím?

Ne všechny sacharidy jsou škodlivé – zaměřte svou pozornost na těstoviny a ovesné vločky. Díky produkci inzulinu podporují vznik aminokyseliny L-Tryptofan, díky které vzniká serotonin, tzv. hormon štěstí.

TIP Blanky Szabó: Abyste z těstovin nezískávali až příliš mnoho energie a nepřibývali tak na váze, připravujte je pouze „al dente“.

Dollarphotoclub_85150896Ovoce a zelenina je prospěšná nejen zdraví, ale i dobré náladě. Zařaďte zejména borůvky a merňky bohaté na vitamin C a železo. Ze zeleniny vybírejte tu červeně či zeleně zbarvenou, tedy ideální jsou rajčata, paprika, červená řepa, kapusta, špenát či rukola.

TIP Blanky Szabó: Připravte si antidepresivní smoothie na posílení imunity: 1ks červené řepy, 1 banán, 150g rakytníku, 2cm kousek zázvoru, voda na naředění dle libosti.

Podceňované luštěniny dokážou nastartovat metabolické procesy. Díky obsahu vitaminu B a množství vlákniny jsou skvělou součástí povzbuzujícího jídelníčku.

TIP Blanky Szabó: Abyste předešli nepříjemnému nadýmání a pocitu nafouklého břicha, luštěniny před zpracování nechte přes noc odmočit ve studené vodě.

„Skolí-li vás nakonec depresivní nálada, nebojte se sáhnout po kousku kvalitní hořké čokolády s alespoň 60 % kakaa a před spaním si uvařte heřmánkový čaj – působí zklidňujícím účinkem na nervovou soustavu a podporuje klidný a zdravý spánek,“ dodává Blanka Szabó.

Autor příspěvku: Andrea Smolková, http://www.pestryjidelnicek.cz/

Komentáře

Tyto stránky využívají cookies. Tím, že stránky používáte, souhlasíte s uložením cookies na Vašem počítači/zařízení. více informací o cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close